פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
לנגן על אופנוע ימאהה. חברת ימאהה מוכרת בארץ כבר 20 שנה כיצרנית כלי נגינה. כמו בחברות יפניות נוספות, חל גם בימאהה שינוי מדיניות אשר בעקבותיו יופיעו אופנועים חדשים אשר יתחרו בסוזוקי ודומיו. מה צפוי לקרות בשוק זה?
ראיון עם עמנואל שלם, מנכ''ל כלל שיווק וסחר
הראיון נערך ביום בו נחנך בית ימאהה בתל אביב בנוכחות שגריר יפן בישראל. עמנואל שלם: ''שוק האופנועים בכללותו, מ''טוסטוס'' ומעלה, כלל בשנת 1991 5,500 כלים חדשים בלבד. עד היום הפירמה הגדולה בארץ היתה סוזוקי, באופנועים הגדולים, ובקטנים וספה ופיאג'ו. את החברות האירופאיות יצגו אצלנו ג'אווה והארלי דייוידסון. עכשיו ימאהה ובקרוב גם הונדה נכנסות לישראל ויאזנו את השוק באופן דומה לנעשה באירופה ובשאר העולם: 30% הונדה, 30% ימאהה והשאר סוזוקי ואחרים''.
התחזית של עמנואל שלם לגבי ימאהה בארץ: ''תוך שנתיים נגיע ל-25% מהשוק ובשנה השלישית ל-30%. הגידול יהיה על חשבון סוזוקי וגם מתוך גידול השוק בכללותו''. גידול השוק בכללותו? עמנואל שלם: ''אני צופה גידול משמעותי שינבע מ-3 גורמים: 1. עידוד משרד התחבורה לפתרון בעיית הפקקים על ידי מעבר לאופנועים (לראיה - הקלות בקבלת רשיון לקטנועים). 2. הפרסום הרב הצפוי - ראו מקרה ורד הגליל שהעלתה את צריכת השוקולד בארץ. 3. הרחבה משמעותית של המגוון, איכות הדגמים והמחירים. הדגמים שישווקו בארץ כוללים את כל הספקטרום: מ-50 עד 1200 סמ''ק. למעשה, כבר כיום יש על הכביש כמה עשרות אופנועים ראשונים שנמכרו על הנייר בשבועות האחרונים''. ''מבחינת התזמון'' אומר שלם, ''תערוכת אוטומוטור שנערכה בפסח אפשרה לנו להתאים את הדגמים שאנו מייבאים לפי תגובות הקהל לתצוגה שלנו''.
ועל זה הוסיף דני סנדרסון: ''רק עם אופנוע''.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
לנגן על אופנוע ימאהה. חברת ימאהה מוכרת בארץ כבר 20 שנה כיצרנית כלי נגינה. כמו בחברות יפניות נוספות, חל גם בימאהה שינוי מדיניות אשר בעקבותיו יופיעו אופנועים חדשים אשר יתחרו בסוזוקי ודומיו. מה צפוי לקרות בשוק זה?
ראיון עם עמנואל שלם, מנכ''ל כלל שיווק וסחר
הראיון נערך ביום בו נחנך בית ימאהה בתל אביב בנוכחות שגריר יפן בישראל. עמנואל שלם: ''שוק האופנועים בכללותו, מ''טוסטוס'' ומעלה, כלל בשנת 1991 5,500 כלים חדשים בלבד. עד היום הפירמה הגדולה בארץ היתה סוזוקי, באופנועים הגדולים, ובקטנים וספה ופיאג'ו. את החברות האירופאיות יצגו אצלנו ג'אווה והארלי דייוידסון. עכשיו ימאהה ובקרוב גם הונדה נכנסות לישראל ויאזנו את השוק באופן דומה לנעשה באירופה ובשאר העולם: 30% הונדה, 30% ימאהה והשאר סוזוקי ואחרים''.
התחזית של עמנואל שלם לגבי ימאהה בארץ: ''תוך שנתיים נגיע ל-25% מהשוק ובשנה השלישית ל-30%. הגידול יהיה על חשבון סוזוקי וגם מתוך גידול השוק בכללותו''. גידול השוק בכללותו? עמנואל שלם: ''אני צופה גידול משמעותי שינבע מ-3 גורמים: 1. עידוד משרד התחבורה לפתרון בעיית הפקקים על ידי מעבר לאופנועים (לראיה - הקלות בקבלת רשיון לקטנועים). 2. הפרסום הרב הצפוי - ראו מקרה ורד הגליל שהעלתה את צריכת השוקולד בארץ. 3. הרחבה משמעותית של המגוון, איכות הדגמים והמחירים. הדגמים שישווקו בארץ כוללים את כל הספקטרום: מ-50 עד 1200 סמ''ק. למעשה, כבר כיום יש על הכביש כמה עשרות אופנועים ראשונים שנמכרו על הנייר בשבועות האחרונים''. ''מבחינת התזמון'' אומר שלם, ''תערוכת אוטומוטור שנערכה בפסח אפשרה לנו להתאים את הדגמים שאנו מייבאים לפי תגובות הקהל לתצוגה שלנו''.
ועל זה הוסיף דני סנדרסון: ''רק עם אופנוע''.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.